LEONIDY!!!

Wtorek, 17 listopada 2009 · dodano: 17.11.2009 | Komentarze 2

UWAGA!!!
Dzisiejszej nocy maksimum osiągnie aktywność roju meteorów - LEONIDÓW !!!
Przewidywana aktywność, wynosi ok. 200 zjawisk na godzinę !!!
Radiant (miejsce z którego pozornie wydają się wylatywać meteory) znajduje się w gwiazdozbiorze LWA. Proponuję patrzeć na wschód w okolicach północy, a zwłaszcza 2 w nocy, kiedy przewidywane jest maksimum... Radiant łatwo zlokalizować, ponieważ znajduje się on na lewo i w dół od MARSA, który będzie najjaśniejszym w okolicy punktem na niebie, o czerwonawej barwie...

A tak wyglądał Perseid z tego roku, noc po maksimum, w Międzyzdrojach:

Meteor z roju Perseidów 2009 © vol7

Dzisiaj z AZS-em...
Najpierw na Rynek spotkać się z Ewą, coby odebrać płyty, a później już na sekcję... Pojechaliśmy pod Kopiec Kościuszki, pod Zoo i do toru kajakowego, w sumie taki mój mały standard, lubię tę trasę, a dzisiaj się fajnie jechało...
Choć prowadzenie przy 40km/h... ;p
Odebrałem też legitymację ISIC AZS UJ, oraz gratisowego, zielonego, gumowego, obleśnego, opaskowego, dwugigowego pendrive'a z logiem AZS-u oraz jeszcze gorszy szalik AZS-u ;D jak mi kiedyś odbije to zrobię sobie w nim zdjęcie ;D

trasa: dom => Rynek Główny => błonia => Rynek Główny => Bagatela => błonia => AZS => błonia => Kopiec Kościuszki => biała droga => Zoo => Srebrna Góra => kładka rowerowa => tor kajakowy => Most Zwierzyniecki => Salwator => błonia => AZS => błonia => Rynek Główny => dom

P.S.: na bulwarach do Tyńca widziałem dzisiaj sokolnika z sokołem - naprawdę majestatyczny ptak!