Praktyczne dzienniki => Dzień 11.

Piątek, 4 czerwca 2010 · dodano: 05.06.2010 | Komentarze 0

Późno wstałem, ale było ok, zdążyłem... Było zimno, wleźliśmy na najwyższy punkt na Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej, dowiedzieliśmy się o genezie dolinek podkrakowskich... Schodząc stamtąd miał miejsce mały wypadek - koleżanka poślizgnęła się na skale i stoczyła się kawałek... Musiała jechać na prześwietlenie do Krakowa, ale jednak żyje i możliwe, że skończy z nami praktyki..
Później udaliśmy się do Jaskini Nietoperzowej, w Jerzmanowicach (?). Ogólnie jaskinia jest fajna, ale przewodnik się mylił w kilku sprawach (geologicznych oczywiście), ale widziałem 2 nietoperze, które sobie z gracją latały po komnatach ;) Natomiast najciekawszym doświadczeniem w jaskini było to, że zostały zgaszone w pewnym momencie światła. Pierwszy raz doświadczyłem nieprzeniknionych ciemności (dopóki barany ode mnie nie zaczęły świecić komórkami), ogólnie niesamowita sprawa...
Później to właściwie już tylko przedzieranie się przez błoto Doliny Będkowskiej i błądzenie w Łazach, bo mi się prowdzący pogubili...
Ogólnie, przez błądzenie było ponad 10km, od 8:00 do 14:20. Najpiew zimno przez wiatr, ok 13 stopni, później ponad 24 stopnie (jaskinia ok 8 stopni)